Six Sigma
Zvyšovanie spôsobilosti a zlepšovanie kvality
Six Sigma je metóda zlepšovania produktivity, výkonnosti a kvality poskytovaných výrobkov a služieb. Vychádza z dokonalého porozumenia požiadaviek a očakávaní zákazníkov a uplatňuje overené nástroje na odstraňovanie chýb v procesoch ich uspokojovania. Six Sigma sa realizuje prostredníctvom vlastných zamestnancov podniku. Zamestnanci predstavujú najdôležitejšie riešiteľské kapacity zlepšovania. Orientácia na zákazníkov, procesy a zamestnacov robí zo Six Sigma spôsob budovania a rozvíjania novej podnikovej kultúry.
V posledných rokoch metódu Six Sigma úspešne aplikovali mnohé najvýznamnejšie svetové podniky.
Preukázateľné prínosy nasledovných oblastiach
- udržanie existujúcich zákazníkov
- rast podielu na trhu
- skrátenie doby reakcie na požiadavky
- skrátenie doby dodania výrobkov a služieb
- skrátenie doby trvania administratívnych procesov a predvýrobných etáp
- zlepšenie kvality výrobkov a služieb
- zníženie nákladov
- zvýšenie produktivity
- zníženie počtu reklamácií
a mnoho ďalších, výsledkom ktorých je zvýšenie hodnoty podniku, zlepšenie jeho trhových pozícii a profitabilný rast.